czwartek, 26 marca 2015

Tutorial: Jak ładnie pisać po ścianie tablicowej.

Witam wszystkich,

Jakiś czas temu postanowiłam, że jeszcze jedna ściana w domu powinna być pomalowana farbą tablicową. Jest już jedna w kuchni i bardzo się przydaje, ale w planach jest inne zagospodarowanie tej ściany, więc poprosiłam mojego A. by pomalował ścianę przy drzwiach wejściowych. Była taka pusta i nic nie można na niej powiesić, bo na nią otwierają się drzwi. 

W związku z tym, że ściana jest zaraz przy wejściu postaram się by była dobrze wystylizowana i zadbana. To chyba jakiś nowy trend, stylizacja ściany tablicowej :D Jak to zrobić? Mam dziś dla Was fajny tutorial :)


By napisać jakiś tekst wybraną czcionką potrzebujemy:
  • czyste białe kartki,
  • ołówek,
  • taśmę klejącą  (ja użyłam malarską),
  • nożyczki,
  • kredę
  • ścianę tablicową
 W edytorze tekstu np. w Wordzie piszemy tekst, słowo, które chcemy napisać na ścianie. Wybieramy dowolną czcionkę. Ja wybrałam Script MT Bold. To moja ulubiona. Zawsze wykorzystuję ją do obróbki zdjęć na bloga. Poznajecie? :)

Następnie powiększamy tekst do takiego rozmiaru jaki potrzebujemy. Ja miałam akurat rozmiar 350 pkt.

 Odrysowujemy tekst od ekranu na białe kartki albo drukujemy go na drukarce.

Przycinamy kartki tak, by fragmenty tekstu połączyć w jedną całość i przyklejamy je do ściany w miejscu w którym chcemy, by znalazł się tekst.

 Po kolei odklejamy kartki i po drugiej stronie zarysowujemy mocno całą powierzchnię kredą.

 Przyklejamy z powrotem na ścianę i przyciskając mocno ołówek do kartki obrysowujemy kontury liter. Część kredy pokruszy i posypie się przy przenoszeniu na ścianę, ale wystarczająco dużo zostanie na kartce.
 
Tym oto sposobem nasza kartka z kredą działa jak kalka i możemy przekopiować najbardziej skomplikowaną czcionkę na ścianę kredową.

Tak wygląda cały napis. Możemy poprawić mu tylko kontury...

...ale możemy też pokolorować go na dowolny kolor. 


Poniżej efekt końcowy. Takie to proste, prawda? Ładna czcionka może się przydać w bardzo wielu sytuacjach i miejscach, np.
  • Kobiety w ciąży mogą wykorzystywać tablicę do zdjęć, zapisując na niej informacje na temat danego tygodnia lub miesiąca ciąży i fotografując się przy niej. Tu warto zadbać o estetykę tekstu.
  • Podczas ważnych uroczystości można na ścianie napisać menu przyjęcia lub agendę imprezy. Taka tablica z menu weselnym może być świetnym elementem dekoracyjnym sali.
  • W kawiarniach. Ładna czcionka menu zawsze przyciągnie uwagę gości.
  • W przedszkolach, szkołach podczas ważnych imprez klasowych. Można np. napisać życzenia dla nauczycielki lub tablicę potraktować jako dekorację imprezy.
  • W biznesie. Można przygotowywać na tablicy oryginalne plansze, które można sfotografować i rozesłać w mediach społecznościowych lub jako MMSy. 
  • Po prostu w domu, do zapisywania ważnych dat, wydarzeń, faktów.




Ja moją ścianę będę wykorzystywać głównie do fotografowania puf, ale również podczas imprez w domu. Ściana jest zaraz przy drzwiach wejściowych, więc w trakcie zdejmowania kurtki będzie można przeczytać....coś ciekawego...już ja coś wymyślę :) Oczywiście postaram się prezentować Wam wszystkie ciekawe pomysły.

Pozdrawiam,

Karolina

4 komentarze:

  1. Tutorial ciekawy, nie ukrywam, ale przy moim braku czasu, napisy tworzę spontanicznie. Oczywiście, także staram się ładnie napisać, ale odręcznie. ;) A generalnie artystą kredziarzem w naszym domku jest synuś. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem szczerze, że to nie zajmuje dużo czasu. Zrobiłam tutorial w godzinę, w czasie drzemki synka, a w tym jeszcze robiłam zdjęcia, no i robiłam to pierwszy raz. Myślę, że raz na jakiś czas taki patent może się przydać. A co do artystów, to starszy jak tylko zorientuje się, że tu też można pisać to się zacznie :)

      Usuń
    2. Pamiętam jak przyjechała do nas utalentowana artystycznie sześciolatka. Razem z moim synkiem tak skutecznie wymalowali ścianę, pokrywając ją bez pozostawienia pustego miejsca do wysokości, do której mogli dosięgnąć, że potem dwa dni myłam ścianę i podłogi. ;) Ale pewnie gdybym miała raz jeszcze decydować się na malowanie ściany tą farbą, zrobiłabym to. :)

      Usuń
    3. :D No to niezła historia. Ja sama czasami wkręcę się w rysowanie to mycia jest trochę. Na szczęście wszystko się sypie w takim miejscu gdzie i tak często się zamiata i myje podłogę. Taka tablica to świetna sprawa, a mam jeszcze trochę farby i zastanawiam się co pomalować :D

      Usuń