wtorek, 3 grudnia 2013

DIY: Ozdoby choinkowe - Serduszka z guziczkiem

Witam Was Kochani. U mnie już świąteczny humor. Wreszcie zaczynam przygotowania. Długo mnie nie było, a to wszystko przez bardzo poważny spadek motywacji, spowodowany złym samopoczuciem, a także przeprowadzką. Dopiero kilka dni temu moja pracownia została uruchomiona. Nie jest jeszcze urządzona, ale maszyna stoi już na biurku, a to najważniejsze. Nie oznacza to jednak, że obijałam się przez ten cały czas. Mam kilka bardzo fajnych projektów, które zaplanowałam dokończyć do Świąt i chyba mi się to uda, bo wena i motywacja wróciły :) 

W niedzielę spotkałam się z Ewą z Home made - robię w domu. Postanowiłyśmy spędzić miło czas przy maszynie. Projekt oczywiście związany ze Świętami, czyli ozdoby na choinkę. Mój cel to zrobienie różnych ozdób, które nie są w stanie zniszczyć dzieciaki, a jednocześnie są dla nich bezpieczne. Na początek serduszka z materiału, z guziczkiem. 

Poniżej specjalnie dla Was tutorial, abyście mogli zrobić takie sami. Dodam tylko, że nie trzeba mieć maszyny, by uszyć takie ozdoby. 

Co potrzebowałam do wykonania jednego serducha?

- Dwa kawałeczki białego materiału, 10 cm x 10 cm,
- szablon serduszka,
- czerwona tasiemka,
-czerwony guziczek (ostatecznie użyłam dwóch, po jednym na każdą stronę),
- wypełniacz (może być wata),
- maszyna do szycia (może być igła i nitka),
- nożyczki,
- szpileczki.







 Zaczynamy!
 Na jednym kawałku materiału odrysowujemy serduszko.

Szpileczkami przypinamy do siebie obydwa kawałki tkaniny umieszczając złożoną na pół tasiemkę w miejscu, które widać na zdjęciu. Tasiemka musi być w środku i pilnujmy, by nie wychodziła poza granice serduszka. Nie chcemy jej zszyć ;) 

Szyjemy dokładnie po linii odrysowanego kształtu, pamiętając o pozostawieniu miejsca, przez które obrócimy serducho na prawą stronę, a później je wypchamy.

 Wycinamy serduszko wzdłuż szycia, zostawiając około 5 mm krawędzi.

 Przewracamy serducho na prawą stronę.

 Wypychamy wypełniaczem lub watą...

 ...zaszywamy...

 ...przyszywamy guziki i gotowe!

A oto jak prezentują się na kwiatku :) Już nie mogę się doczekać aż zawisną na choince.



I jak Wam się podobają takie serducha? A jakie ozdoby będą wisiały na Waszych choinkach? Jeśli prowadzicie blogi na których prezentujecie swoje dzieła, to bardzo chętnie je zobaczę.

Pozdrawiam ciepło!

Karolina

7 komentarzy:

  1. Karolina, jak zwykle super! Szkoda, że miałyśmy tak mało czasu, ale i tak bardzo się cieszę z naszego wspólnego szycia. Musimy powtarzać to częściej! Choć moje serducha to koślawce też je umieszczę na blogu, a co :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najważniejsze, że udało nam się uszyć kilka sztuk i spędzić miło czas. Teraz przynajmniej mamy ochotę na więcej i działamy dalej. A Twoje serducha nie są koślawe, po wypchaniu wyglądają super :)

      Usuń
  2. Kwiatki prezentują się bardzo dzielnie w roli choinki :) Świetny tutorial, bardzo ładne ozdoby, w zrobienie których można zaangażować nawet dzieci:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Karolino. Pomoc mojego synka polegała na podawaniu mi wypełniacza, kiedy wypychałam serducha. Świetnie się przy tym bawił, a ja miałam co sprzątać później. Mały ma dopiero 1,5 roku :D

      Usuń
  3. Bardzo miły blog Karolinko widać,że już następna przeprowadzka chyba już "na swoim"?? czy dalej wynajmujecie? Też postanowiłam zrobić te serduszka na choinkę bardzo mi się podobają bo lubię szyć.A Maksiorek na zdjęciach jest naprawdę cudny :) Mam synka w wieku Maksiorka,bo razem pisaliśmy na forum. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! To niesamowite, że znalazłaś mnie w gąszczu blogów o szyciu. Od miesięcy nie zaglądałam na forum, ale chyba nie tylko ja :) Super, że robisz też takie serducha. To idealna ozdoba przy małych rozrabiakach. A przeprowadzka to już "na swoje", wreszcie :) Pozdrawiam. Odzywaj się czasem! :)

      Usuń